Einde zomer

New York, September 2, 2008

He daar,

Afgelopen weekend was het Labor Day Weekend. De indicatie voor New Yorkers dat de zomer voorbij is. Het is hier nog steeds redelijk warm, maar niet meer zoals in juli en augustus. De zon schijnt nog steeds en het is nog steeds +/- 25 graden, maar na deze maand zal de warmte snel afnemen en begint de herfst (ongeveer drie weken) en daarna is het weer winter. Ik hoop dat het steenkoud wordt deze winter, anders heb ik voor niets een Northface winterjas gekocht die ik normaal pas aantrek bij <20 graden Fahrenheit (-7 graden) en een gevoelstemperatuur van - 15 graden Celcius.

Het weekend in de Adirondacks geweest. Een natuurpark in het noorden van New York. Slechts 3,5 uur rijden en je bent in een compleet andere wereld. We hebben daar om eerlijk te zijn helemaal niets gedaan. Zaterdag en zondag lekker uitgeslapen, lekker gegeten en lekker niets gedaan aan het meer. Maandag zijn we gaan raften wat echt fantastisch was.

Zoals ik al had aangegeven, zijn we in de tussentijd ook nog naar de Hamptons geweest. Leuk, maar echt too much. We hadden een mooie villa in Sag Harbor, wat uitermate relaxed was, maar was van de Hamptons an sich niet heel erg onder de indruk. Heel veel rijke mensen met teveel geld. Zaterdagavond zijn we bijvoorbeeld nog uitgegaan in de Lilly Pond, waar we Paris Hilton zagen. De parachute sprong was echter fantastisch; 50 seconden vrije val en vijf minuten aan een parachute bungelen. Ik zou zo nog een keer willen.

Ik had Annette voor haar verjaardag een zeiltripje rond Manhattan cadeau gedaan en zijn dan ook 17 augustus gaan zeilen. 1 boot, 1 schipper, wijn, lekker weer, wat wil je nog meer? Niets, het was echt zooo ontspannen.

De US Open is momenteel aan de gang en we zijn al een dagje geweest. We hebben daar onder andere Venus Williams en Roger Federer zien spelen. Niet de minsten, maar enige tegenstand was ver te zoeken. Ze wonnen allebei vrij gemakkelijk.

Donderdag komen Yvonne en Mart. Ben benieuwd wat zij van New York vinden. Die week daarna gaan Annette en ik 10 dagen naar San Francisco en Los Angeles. Ik zal jullie daarna weer ff bijpraten en foto's komen eraan.

Groetjes,
Stefan

Geen opmerkingen: